onsdag 8 september 2010

Möte med Bamse!


Förra veckan åkte vi med barnen till kolmården. Det blev en toppen dag på alla sätt!
Vi började med Bamses värld. Där barnen sprang mellan Bamses hus, skalmans hus ( där denna låg o sov o snarkade) o vargens kula! Dom tyckte det var underbart roligt...men undrade såklart varför Bamse inte var hemma??
Jaa just det...vad svarar man på det??
men sen när vi satt och fikade och spekulerade var Bamse kunde vara....vem kommer då klivande...??
Bamse själv!!
Embla blir precis vild och så glad...hon ropar högt till Bamse medans hon springer till honom med ut sträckta armar....
-BAMSE...här är jag!!!
Haha...så gulligt.
Hon klappade och pussade på Bamse, så hon blev nöjd.
Sen gick vi vidare till Barnens Lantgård. (där jag har jobbat förut)
Vi gick in o klappade och kollade in alla söta små getter och nassar!
Embla blev stormförtjust när man äntligen fick klappa och pussa på alla djur!!
Hon provade oxå om getens skägg satt fast ordentligt......det gjorde det!!
Senare kollade vi på delfinföreställningen. Vilket jag gillar allra mest!
Mio undrade när vi kunde gå, medans Embla satt och skrattade och klappade i händerna av förtjusning!
Efteråt ville Mio åka "nya" berg-o-dalbanan, delfiexpressen!
Jag åkte med Mio o gissa om han gillade det!!!
Jösses.......modig pojke!!
Han hade nog kunnat åka 100 gånger om vi bara hade haft tid.
Sen blev det lite lek i kulmården....mycket uppskattat!

Behöver jag berätta att 2 små barn sov som stockar den natten!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade