tisdag 21 december 2010

Du kommer att köra fast med dom där...det är jag säker på!!


Jag och barnen var på apoteket här om dagen, för att köpa lite hostmedicin.
Mannen som satt i kassan hade utländsk härkomst, med helskägg och en skaplig glugg mellan tänderna.
Mio satt och studera honom, jag såg att snart kommer det något!
Då frågar Mio honom;

-Tror du att du är en tomte?
Mannen som inte hörde Mio riktigt sa,
-Tycker du jag ser om som tomten??
Sen ser jag hur Mio studerar mannens leende en stund och säger sen;
- Har inte du fått alla dina tänder än??
Mannen ser frågande ut, sen kommer han på gluggen.
-Aha, menar du gluggen jag har?
-Ja, säger Mio.
-Har du inte fått alla dina tänder än, det ser ut som det fattas lite där framme!
Mannen skrattar gott, som tur är.
Då är vi som tur klara att gå.
Mio vänder mig mot mannen innan han går och säger;
Dom där kommer du köra fast med...du kommer att fastna i nått...det är jag säker på!!


Då får man allt bita sig i läppen både en och två gånger. Men jag skrattade gott hela vägen till bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade