måndag 20 december 2010

Jag går väl vart jag vill.......


Jag var inne på lokala affären för ett tag sen!
Då hände detta;
Gick runt i godan ro för lite småshopping. Då hör jag ett "tumult", någon pratar argt med rätt hög röst i kassorna. Man förstog direkt att det inte var den vanliga kunden som var sur för att mjölken var sur eller nått.
När jag kom fram till kassorna, som var rätt fullt med folk i, i 2 rader brevid varandra, såg jag ett bekant ansikte stå efterkassorna och härja.
Just det.....ÅKE!!
Psykåke.
Han stod och gapade och pekade mot allt folk...personalen såg medlidande ut till sina normala kunder.
Typ...sorry...han är inte här så ofta!!
Sen hör jag bara Åke vråla...;
Jag går väl vart jag vill...det ska väl alla skita i!
-Jag tänker i allafall gå den här vägen!
Med det menas att muppåke inte tänkte gå vanliga vägen in i affären, utan tränga sig mellan allt folk som stog och köade, med sina korgar och vagnar!!
Smart Åke...absolut den bästa vägen in i affären!
Sen eftersom det var ganska trångt....såklart!
Började människan gapa om att det så in i helvete trångt...men han skulle minsann ta den vägen in i allafall....vare sig man ville det eller inte!!
Jaa.....en sån här händelse förgyller dagen på nått sätt i allafall....även om man funderar på varför inte Åke, som ändå går vart fan han vill...tar och trycker sig före i psykkön....tror faktiskt han är mer än välkommen där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade