måndag 20 december 2010

Saffransbullar...?

I dag har det bakats lussekatter...eller saffransbullar! Eftersom vi var i Egypten nyligen, tyckte jag att det skulle bli spännande att baka med saffran från Egypten. Där säljer dom nämligen allehanda kryddor i varje hörn. Då tyckte jag att jag gjorde ett verkligt kap, när jag köpte mig en stor påse Egyptisk saffran.
Men det är bara att erkänna....han har lurat mig den lilla snikie little Egyptian!
Bullarna vart ju knappt gula!!
Har kommit på dom...först är dom gästvänliga och bjuder på vattenpipa...preparerad,
Sen lurar dom på en massa fejkade saker. Falskt papyrus, falsk saffran.
Kan lova det var nått hashibashi i eller nått.
För jag kände mig både glad och lycklig efteråt, när jag gick därifrån med 3 vattenpipor och en stor påse saffran!!
Eller så "glömde" dom säga att Egyptisk saffran ska man inte ha 1-2 gram av, utan 1-2 dl.
Helt plötsligt var det ju inte något kap den där lilla påsen!!!
Så nu har jag frysen full av fejk bullar!!
Tur att 3 ungkarlar kommer på fika i veckan...dom brukar inte vara så nödbjuda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade