lördag 11 december 2010

Eländiga jag..

Buuhuu...
Hemma med nån form av influensa.
Feber, snorig, ont i kroppen som om en ångvält kört över, mig om och om igen.
Hettan brinner på min panna, känns som lågor i ögonen.
Brinner i halsen...

Sen plötsligt kommer kylan..
Fryser som om jag skulle sitta naken i en snödriva i arktis..



Orkar knappt vara vaken, kan inte sova...
Men ändå är jag glad....glad att jag inte behöver hänga över toaletten och kräkas....för det är värre...mycket värre.
Då brinner jag hellre och fryser halvt i hjäl....
Ligger i soffan med högar av snorpapper, halstabletter, vatten, te...för det är det ända som går ner..
Har inte tid med det här...
I morgon ska ju jag och tjejerna ha glöggkväll...sen på Måndag är det lucia på dagis, sen måste jag hinna med all julklappsshopping och inhandling av julmaten....kan inte ligga hemma och vara sjuk.
Men tur i oturen att förkylningen kom efter jag lämnat barnen...annars vet jag inte hur det hade gått!!
Ska återgå till min koma nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade