torsdag 2 december 2010

Egypten..


Hemkommen från orienten. 30 grader i solen, klarblå himmel och 26 grader i vattnet.
Det doftade ljuvligt av alla blommor som blommade, hibiskus, boganville, flitig lisa och många fler.

Vi har solat, badat, snorklat, prutat på inhemska bazarer, sett pyramiderna, upplevt Cairo, gått på Egyptiska museet, varit nere i Mykerinos pyramiden, rökt vattenpipa, blivit utklädda till Kleopatra och Egyptisk herre, fått gåvor, varit på stadtstour, sett moskeer, hört böneutropare vråla, varit på parfymerier, papyrus butiker, upplevt taxi-touretts, bjudit jobbiga beduiner på snus, sett kameler på stranden, sett nemo, muränor, fått 68 myggbett, ätit gott, druckigt gott och gratis!

Allt har varit fantastisk, denna otroliga kultur, trevliga och hjälpsamma människor, underbart väder, otroligt vackra saker att se.
Jag har oxå lärt mig lite arabiska.....det mest användbara är....la la. vilket betyder; Nej nej!!
Jag har shoppat så mycket att jag var tvungen att köpa med mig en ny väska så jag skulle få med allt hem!!
Har oxå köpt Aladins lampa....ska gnugga på den rejält!!


Egypten åker jag gärna tillbaka till!

1 kommentar:

  1. Kul att ni har bra väder, tycker att ni var lite taskiga mot mig och Nalle, att ni inte ville byta så vi fick resa istället... ;)
    Kramkram

    SvaraRadera

Bloggintresserade