torsdag 24 juni 2010

Sommar i dag..


Jag har haft en kanon bra dag i dag!
För det första, kände mig pigg och utvilad i morse när vi gick upp vig halv 9. inte ofta man känner så. Sen hade vi lek och fika ute. Det skulle grävas kottar och ätas morot!
Sen vart den handling...inhandlade nödvändigheter inför sommaren. (förhoppningsvis)
Picknick filt och kylväska.
Senare på em var vi ute hos morfar. Där fikade vi på glass med jordgubbar.
Efter barnen lekt, med studsmatta, plockat smultron och "kastat" morfar i snickarbo´n, så gick vi till stallet!
Jösses...vilka minnen som väcks...har inte varit där på ...ja ..säkert 7 år eller så!!
Vi gick runt och klappade hästarnas som var ute i hagarna. Barnen matade dom med gräs.
Embla var så lycklig att hon dansa bland hagar, hästar och katter.
Hon krama, klappa och pussa hästarna!
Hon var överlycklig!
På väg hem från stallet sa hon;
- Mamma, hästen tycker om mig. Med största leendet!
Mio hittade en gammal hjullastare i skogen, och en traktor vid stallet, så han var mer än nöjd!
Sen spanade vi in när dom red hästarna, då konstaterade han bara att hästen minsann hade snopp!
Jag o barnen har plockat en jättefin bukett sommarblommor med i dag, som står på mitt bord nu.
Nu måste det bara vara sommar....!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade